星期三, 5月 09, 2007

最低小結

最低工資呢壇嘢,真係可以花盡晒腦汁,拗到沒完沒了。

見豺狼兄呢個帶頭生事者話要寫個小結,唔爭在我都寫埋啦。

我個小結,其實係回答Sara嘅問題。

Sara,你睇我幾在乎你…

當然,我並唔係想改變其他人對最低工資嘅睇法,只係想意見討論及分享。

從網上看到一個觀點:

「有做嘢就要有飯食,唔識做嘢就要學到識做為止,講完,句號。」Car and Pier 9.5 - 最低工資 III

我同意呢點。

不過,我唔係「睇大數」嘅人,反而,我會睇政府有無新增其他任何福利配套措施去幫助「唔識做嘢嘅人學到識做為止」。

如果無嘅話,淨係實行最低工資就算,咁,我覺得,呢隻係政治牌,並唔係全心保障低收入人士以及其尊嚴。

「學到識做為止」,我理解為接受過高等及高質素教育。

要香港做到人人學做嘢學到識做為止,就必需要增加教育資源及資金,實行全面性的教育改革。

教育改革包括延長免費教育至中學畢業,以及70F成日掛响嘴邊嘅「小班教學」。

還有投放更多嘅撥款俾教育學院,引入更多人材,培訓高質素嘅教師去作育英材。

呢個係第一步。

等二步,係增加失業援助嘅福利。

如果要實行最低工資,一個健全嘅失業援助福利計劃係相當重要。

因為最低工資一定立,一定會出現一批失業大軍,佢哋可能係低技術工人,又或者係一啲支持唔住最低工資所帶嚟高成本而結業嘅中小企嘅員工。

而政府有咩失業援助措施可以幫到呢班人呢?

失業援助嘅福利措施,可以包括失業援助金、再培訓資助計劃、增加就業職位等等。

要實行一個新政策,就必先要了解現在的社會狀況,研究需要實行那種配套措施才可把新政策應用到預期嘅效果。

齋「睇大數」,就如啟德機場唔夠用,然後講一句「响赤鱲角起個超大嘅機場咪得囉」一樣。要起新機場,係咪先要攪好交通配套設施先呢?

齋起新機場而唔事先做好青嶼幹線及機場鐵路,起咗等於無起,係咪得不償失?

而我嘅立場,唔係唔贊成最低工資;

而係,政府要做好教育及福利、減少貧富懸殊差距先,才可實行。

Sara,依家正式答你問題:

你問:「貧富懸殊差距細,仲駛乜最低工資?」

政策分兩類,一類係「預防」,另一類係「改善」。

我對最低工資呢個政策嘅見解,係「預防」一啲貧富懸殊差距細嘅國家如果遇到經濟低迷嘅時候,唔會俾企業壓低工人嘅薪金到一個唔合埋嘅程度,而做成更大貧富懸殊嘅情況。

而最低工資,並唔係用嚟「改善」貧富懸殊,又或者「改善」低技術工人或窮人嘅生活質素。

基於上術我對最低工資嘅見解,再舉個例,或者你會容易明啲。最低工資就好似流感針咁,要响一個人無病無痛打先至起到「預防」作用。

如果一個人已經病到九彩,打流感針又有乜用?

係咪要先食藥,醫番好個身體先,然後再打流感針,咁樣係咪先至係正確嘅次序?

Sara,跑完呢場馬拉松後,我就嚟虛脫致死啦…