星期三, 4月 09, 2008

粒粒辛苦

又走去唐人街食飯,坐定後,見到有兩男兩女又走入嚟餐館,坐响我前面張枱。一男一女面對住我,而另外一男一女,則背對著我。呢兩男兩女,講國語,來自國內,睇樣,一定係讀緊大學。當佢哋叫嘢食時,我又八八掛掛咁聽吓佢哋叫咩食。四碟雙拼飯加隻鹹肉糭。

望清楚面對住我果個女仔,白晳嘅皮膚,並無半粒暗瘡或雀斑。烏黑及肩嘅直髮,加對紅色粗框眼鏡,幾有氣質喎。當佢擰轉面時,見到鼻翼上有粒嘢反光,無錯,係鼻環。剔除鼻環扣黐鼻屎呢一part,女仔整隻鼻環,又幾野性嘅。

鼻環對我呢個電車仔嚟講,唔係好致命啫,不過最出事嘅,就係白晳皮膚加粗框眼鏡。呢個組合,會令我諗起一個皮膚白晳、紥咗髮髻帶住副粗框眼鏡嘅OL,身穿白色恤衫黑色半截裙加對兩吋黑色漆皮高跟鞋,低開胸口鈕,黑色喱士胸圍若隱若現,然後响公司度影印緊文件。仲有,最攞膽嘅就係,當佢除低副眼鏡再解開個髮髻,搖搖頭由得秀髮慢慢飄落時,真係有一股將佢抽上部影印機嘅衝動,然後隨住影印機出紙嘅節奏,搖動起來…

呢兩男兩女,傾吓講吓食吓,半個鐘唔夠就埋單走人。至於佢哋講咩?其實… 我聽唔到大半,北方捲脷嘅口音,我未聽慣。

佢哋走咗之後,睇睇佢哋張枱,嘩!乜食剩咁多飯呀呀女?!食唔晒嘅話點解唔叫一碗而要叫一碟呢?平兩蚊之外又無咁浪費,唔係抵啲咩?

其實,我係一個唔鍾意食剩嘢嘅人嚟,除非可以留番遲啲食,否則,如果見到有食物被浪費倒掉,我會有罪惡感。正所謂誰知盤中飧粒粒皆辛苦,你手頭上果碟飯,係經過農夫無限嘅心機同汗水種出嚟,而佢哋嘅收入,又係何等嘅卑微。而且,當我哋浪費食物嘅同時,又有無諗過,响世界某處嘅人,會視呢啲倒落垃圾桶嘅食物係寶?

唔知點解,有好多人出街食飯時,都視食剩嘢為正常。當佢哋見到有人清碟時,佢哋會投以詫異眼光,或者以嘲弄嘅語氣問句「你前世未食過嘢呀?」

細個時,我會感到好尷尬。依家?我會回應一句「下世輪到你囉。」