星期二, 12月 28, 2010

單車鍛鍊

除非係想Hae住玩,否則,如果想加強踩單車體能、力量同耐力,我建議使用單車訓練器。

購入單車訓練器係一次好偶然嘅決定,如果冬天無雪落,我一定唔會諗呢件嘢,出街踩足一年四季唔好?點解要响室內踩先?如果真係咁,我就無機會接觸呢件訓練器、無機會體會到佢嘅威力、更加無機會提昇我踩單車嘅力量,從而只有在樽頸位徘徊。

使用呢部訓練器嘅運動量,係大約响街踩單車嘅一倍。即係你响街踩兩小時單車,運動量就大約等於用訓練器踩一小時。由於訓練器嘅阻力係一致,所以你可以憑雙腳嘅轉數同所用嘅齒輪去知道自己嘅力量有無提昇。譬如上星期你只可用六波踩,但今個星期可以用七波喎,咁你就知你雙腿增加咗力量。訓練器另一個好處係,你可以長時間用同一阻力鍛鍊耐力,令腿肌得到持續鍛鍊,呢一點係响街踩單車鍛鍊唔到嘅。因為街道或單車徑,總有高低起伏,上斜阻力係大,但落斜時阻力又減少。總有彎多路窄,加速不久又要減速,速度上嘅限制又不能完全鍛鍊到肌肉。還有,在街上訓練,亦不能踩出150RPM以上的轉數,呢點亦局限咗腿肌爆炸力嘅鍛鍊。所以,如果想提昇體能力量,訓練器係一個好好嘅選擇。

訓練器好容易用,扣架單車上去,調較飛輪緊貼單車後輪就可以了。但唯一麻煩嘅,係要將後輪換上訓練器專用嘅輪軩。之前嘅相片,可以睇到駕單車後輪換上咗橙色輪軩。訓練器專用輪軩無軩紋,而且物料比較軟,可以完全緊貼飛輪。使用專用輪軩,可以減少磨蝕街用輪軩,同減少訓練時嘅嘈音。

訓練器已用了一個月,維持每星期不少於五日鍛鍊。每次鍛鍊完畢,全身都濕到透,連抹汗嘅大毛巾亦可以擠出汗來。我相信,响五個月後重回單車徑時,速度及耐力一定有進步。