星期日, 10月 05, 2008

命名‧期望

大概响一年多之前,有一位我好敬佩,自稱為怒火眼睛嘅博客寫咗一篇文章,其中有一段係咁嘅:

「你們有人叫我火火,有叫我火媽媽,有叫我怒火媽媽,甚至叫我媽媽的也有。名是你們給的,期望也是你們給的,我談及孩子的時間不算太多,當然也不太少,但既沒有自稱媽媽,就是說,我是獨立的一對眼睛,看到的除了丈夫兒子,還有很多,雖然,還不夠多。你們的稱呼,令我不單在現實中成了媽媽,連網上也逃不掉了。只好,努力做媽媽,哈哈。」

怒火眼睛所表達嘅意思係,如果你知道有人稱呼你做好媽媽,那麽,你就係活咗响別人嘅期望之中。就因為咁,你就會更加努力去做好「好媽媽」呢個角色,就算你跟本就唔想去做一個好媽媽。

當然,我唔係話怒火眼睛跟本就唔想去做好呢個角色啦,我都係打個比喻咁啫,唔好當真。

响現實之中,我哋好多時會遇到呢種情況。但係,呢種情況對自己嘅影響,就未必會係正面。

以我自己為例,譬如有同事放工前有嘢未做完,見到我個樣好恰啲,於是同我講「喂鶴仔,你陣間得閒架呵?幫幫手搞掂呢單嘢佢啦,你又咁好人又咁易話為…」就咁,雖然我一百萬個唔願意,好想準時收工返屋企,但係為咗做好「好人」同「易話為」呢兩個來自人哋嘅期望角色,咁我就唯有將就吓,做埋呢單工作遲啲先走。雖然,我外表睇嚟無乜嘢,因為要扮好人同易話為,但係我心裡,就忟到七彩,只係唔好意思發洩。

好喇,做完晒嘢揸車返屋企,點知遇上大塞車。有個驚驚青青嘅司機,車又開得慢,切線又騰雞,我收工已經收得遲架喇,依家仲要阻慢我返屋企。終於到最後,我頂唔順响車內喪爆粗,不停咁咀咒個驚青司機,連佢祖宗十八代都唔放過。

响一片漫罵聲中返到屋企,至親嘅人知我今日嘅心情超唔掂,就問我咩事。我答話依家啲人都唔知點揸車嘅,驚就搭巴士啦,响條街到阻乜住晒,個牌都唔知係咪俾錢買返嚟咁咁咁咁…

將滿肚子嘅怨氣歸究於個驚青司機度。

咁,事實又係咪真係咁呢?

如果响平時,有個驚青司機塞住我,我又未必會發脾氣果喎。

即係話,當時果個驚青司機只不過係一個借口俾我去發洩。

諗深一層,我當時嘅怨氣,其實係因為遲咗返屋企,呢樣係我最唔想嘅。但係為咗要做好「好人」同「易話為」呢個人哋對我嘅期望,我唯有死忍。

所以,我因乜嘢最基本嘅事而發脾氣,跟本就無人知。所有人都以為個驚青司機係罪魁禍首。其實,佢只係一隻代罪羔羊,或者係一個借口。

有幾多人會了解呢?