星期四, 10月 19, 2006

學術論文:知識替代論

本人近期常常流連於各大大小小的Blog中,看到各路英雄以不同的觀點看世事,實在獲益良多。從某個Blog裡,本人閱讀了一篇轉載香港天文台台長林超英的訪問,訪問中林超英概嘆現時年青人的知識水平偏底,林超英的經歷是與大約二十位應徵做天文台科學主任的人仕進行面試,當中有不少人是碩士畢業生,而林超英在面試中發現有一半人不能在沒有國界的世界地圖上指出香港的正確地理位置,有人更把香港指在俄羅斯的地區中。

林超英道出現時香港年青人知識水平偏底,這是Blog主想帶出來的要點。再看留言版,發現有人推說這是時代轉變的關係而成,這說法本人簡稱為「知識替代論」。為免斷章取義,本人把該「知識替代論」作者的留言一字不漏地引用下來:


「智識替代論」作者:
我又覺得佢個方法唔係太配合時代啦!以前,好多嘢要用人腦用雙手去做(manual),咁,呢方面的能力或記憶力係好重要。今時今日,電腦互聯網咁方便,好多嘢一上網就查到,無必要去記喎!


記得,我入行時,見到一本本條例規則覺得好煩。但係訓練我嗰位人兄話:無人叫你記熟,你識得係邊到搵到乜就得啦!

係囉,阿台長應該考人識唔識搵,唔係知唔知或記唔記得。

該Blog網主回應:
唏﹗我既著眼點/佢講既係常識,唔係咩條例之類麻。佢講既例子,又真係好恐怖喎﹗

「智識替代論」作者:
嗱,當一般常識在互聯網能輕易找到,一般人就唔會去記啦!


該Blog網主再回應:
拿,咁就大獲喇----起碼我覺得喇。

不過,安慰下自己先﹕其實又唔駛奇怪既,美國好多鄉下地方,個d人米又係咁,除左自己個州再加上小小美國常識之外,其他野都唔多識既。


好,先聲明,如果「知識替代論」作者是以一個反諷的方式去諷刺現時香港年青人缺乏相關工作知識,本人絕對認同「知識替代論」作者的立場。但如果「知識替代論」作者是想用互聯網的方便去為缺乏知識的青年解話,大家就必需要運用自己的思考力去分析「知識替代論」對未來社會的影響。

本人會用問題方式去研究「知識替代論」是否明智可行。

一)
如果那個指錯香港在俄羅斯地區的青年辯說:「台長,你個發問方法唔係太配合時代啦!以前,好多嘢要用人腦用雙手去做,咁,呢方面的能力或記憶力係好重要。今時今日,電腦互聯網咁方便,好多嘢一上網就查到,無必要去記香港喺邊喎!台長,你應該考人識唔識搵,唔係考人知唔知或記唔記得。」

問:如果你是天文台台長,你會否聘請該青年為天文台科學主任呢?
如果會,那麽對社會有甚麽影響呢?

二)
若干年後,該青年去競逐香港行政長官之位,在答問大會中,有人問該青年:「某某,請問你認識香港政府的政策和架構嗎?以及明暸本港的教育、醫療、福利和稅收制度嗎?當中有甚麽你認為需要改善的地方呢?」而該青年答:「我不知道。不過你個提問方法唔係太配合時代啦!以前,好多嘢要用人腦用雙手去做,咁,呢方面的能力或記憶力係好重要。今時今日,電腦互聯網咁方便,好多嘢一上網就查到,無必要去記香港政府的政策架構同本港的教育醫療福利稅收等等制度喎!你應該問人識唔識搵,唔係問人知唔知或記唔記得。」

問:如果普選實現,你會否投這位青年一票去為你管治香港呢?
如果由這位青年當選為香港行政長官,那麽對社會有甚麽影響呢?

三)
本人以「知識替代論」來作聯想:如果「知識替代論」是明智的,我只需要聘請一個懂得在互聯網上尋找知識的人做助手,那麽我就可以日日躺在大床裡便擁有無窮無盡的能力,想親手做輛飛機就做飛機、想做特首就做特首、想做微軟主席就做微軟主席。
這聯想可能大部份人不會認同,但本人知道「知識替代論」的作者必會認同。

最後再聲明,如果「知識替代論」作者是以一個反諷的方式去諷刺現時香港年青人缺乏相關工作知識,本人絕對認同「知識替代論」作者的立場。