星期一, 11月 13, 2006

珍惜

咁耐冇寫,今日FC想轉轉Channel,收下火講下時事感受咁啦。不過,大家唔駛著多件衫啦,因為仲未成家立室既FC,感性極有限,斷估都唔會凍親大家。

呢期香港新聞講得最多既都係已經停止運作既舊中環天星碼頭。喺舊碼頭服務既最後一晚,大約有十五萬人去送別懷念一番。舊碼頭對FC黎講,係有啲感情,但係又未去到唔捨得要生要死抗議清拆既程度。幾年前FC曾經喺香港打過工,返工地點係上環,但係FC住就住喺老遠既新界。當時FC雖然有親戚接濟,但係食既用既著既都係自己揾自己洗,所以有時會慳得就慳。由新界出上環返工,搭一程巴士直到公司門口要$18.2,一來一回就要$36.4。不過,當時要慳錢既FC就選擇搭一程巴士去尖沙咀天星碼頭然後轉搭小輪去中環,再經IFC穿天橋行返公司,一來一回都係$20.4,小數怕長計,足足慳左四成有多。因為成日出入呢個碼頭既關係,所以FC就對舊中環天星碼頭有著一啲感情,就算宜家話要拆,FC都冇乜遺憾。

有樣野FC好想知道,喺呢十五萬送別舊碼頭既市民之中,有幾多個响過去既一年曾經用過呢個碼頭超過十次呢?喺宜家生活節奏越黎越快既時代,渡海小輪好似已經變成一種被人遺忘既交通工具。記得FC細個果陣,搭船過海就好似宜家同人迫地鐵咁,永遠都有咁多人。但係FC幾年前喺香港掙扎求存果時,搭船既人就買少見少,搭船既多數都係一啲中年人。當FC喺新聞度見到咁多人去送別舊碼頭時,FC就心諗係唔係當一樣野真係要永遠失去既時候,人先至識得去珍惜呢?就好似一啲名人死後先至頒個乜鬼終生榮譽大獎比佢,會唔會遲咗呢?FC認為,對呢個舊碼頭最有感情既應該係上一個Generation既人,六六年斗零暴動、七一年工潮等等事件,都成為上一個Generation既人對舊中環天星碼頭既集體回憶。

當一樣野漸漸被人遺忘以及失去利用價值既時候,清拆被取替就係唯一既結果。宜家新中環天星碼頭被人大罵新不如舊、設計不知所謂、要懷舊又整唔到個懷舊feel出黎云云。不過人係善忘既動物,如果四、五十年後香港政府要拆呢個碼頭既話,可能又有一大批市民出黎送別緬懷、集體回憶、要生要死以及抗議清拆呢個「新」碼頭一番。