星期四, 10月 16, 2008

零和遊戲

米搞師兄真係好掂,琴晚同佢閒聊一陣,修正咗我一啲觀點,令我獲益良多。

我一直認為,經濟係一個零和遊戲。如果有地方經濟衰退,咁就一定有地方經濟起飛,或者係我呢亭理科生相信牛津定律啦。師兄又話:如果人人都有錢賺嘅時候,咁啲錢响邊度嚟嘅呢?我同意架,正當我以為師兄嘅諗法同我一樣,點知佢又有個註腳,話如果經濟係一個零和遊戲嘅話,咁就要加埋時間呢個因素,就好似九七前人人買樓都有錢賺,咁究竟啲錢响邊度嚟嘅呢?答案係九七年之後買樓蝕咗錢啲人度嚟。佢咁講即時令我「叮」咗一聲,完全解開咗我嘅疑惑。無錯,美國依家搞成咁,都係美國人先前先駛未來錢駛得太勁,到咗某個時候,經濟市場就會作出調整,經濟就會回落,始終都會平衡返。

講起先駛未來錢,最普遍嘅方式係用信用卡。我身上有三張信用卡,兩張係公司嘅附屬卡,而私人嘅就只得一張。基本上我係一個唔鍾意用信用卡嘅人,唔知點解,我鍾意現兜兜咁俾錢,如果要用信用卡嘅話,都要肯定銀行户口夠錢找卡數先會用,而且仲會準時還錢,息率咁高好唔抵。除咗將來供屋之外,借貸就唔會有我份咁囉。