星期六, 3月 29, 2008

獨孤九劍

唔知你有無試過,如果响街度有人向你問路,話想去某某餐廳,而你又好熟果度,你或者會咁答:

「嗱,你呢度向前行,第二個街口轉右,見到屈臣氏轉左,再行前一個街口,過馬路後轉右,之後沿住條路行,一路行就會到架喇。」

咁,如果佢再問一句:

「咁街口轉右見到屈臣氏果條街叫咩街呀?」

「咁……我唔記得喎…不過咁行就一定會到囉。」

試過未?

當初你第一次去某某餐廳時,你總會揾吓點樣去,記吓呢條咩街,然後响邊條街轉右,邊條街轉左咁咁咁。但當你行熟咗果一區嘅時候,你跟本就唔需要再記呢條係咩街果條係咩街,好隨心咁行就自然會行到目的地。

金庸小說「笑傲江湖」裡,有一套劍法叫獨孤九劍。獨孤九劍,係講求一個「悟」字,將口訣劍式融會貫通,以無招勝有招。不過,大前提係紮好根基,熟讀口訣同學會各種劍式如破劍式破刀式破槍式破鞭式破掌式等等。「等到通曉了這九劍的劍意,則無所施而不可,便是將全部變化盡數忘記,也不相干,臨敵之際,便是忘記得越乾淨徹底,越不受原來劍法的拘束。」

先前揾路嘅例子,就好似獨孤九劍嘅要旨一樣。當你熟晒所有街道,無論你好隨意咁轉左轉右轉左再轉左,抑或合埋眼咁轉右轉左轉左再轉右,你唔駛理邊條街打邊條街,你都會去到目的地,因為,你已經將果一區嘅環境融會貫通。

獨孤九劍嘅要旨,用响任何地方都一樣,包括影相。

有好多人好隨意咁拎起部相機仔就可以影到幅好簡單但好有感覺嘅snap shot,其實當中可能蘊含咗大量嘅基本功,呢啲基本功可以包含構圖燈光色調色温景深等等。佢哋响可以好隨意咁影到幅靚相之前,可能係經過好多學習同經驗,先至可以將技術融會貫通,隨手就影到靚相。野孩子光圈先生蔣雅文黑米等等都係固中高手,我成日都靜靜咁走去佢哋個blog度偷師,我都知我仲係响死記基本功嘅階段,比起佢哋,我仲有排學。