星期五, 3月 07, 2008

學地球文

如果我哋要去驗証一樣嘢係好係壞,通常我哋都會去做吓實驗作全面分析。譬如,有十間餐廳,要分出邊間餐廳啲食物好食,最正規最專業嘅做法就係去每一間餐廳,試勻所有餐廳嘅招牌菜,先至作出判斷。

影評人,去評論一部戲,佢哋嘅做法係身體力行,親身去睇完某部戲,先至作出係好定壞嘅評語,佢哋唔會因為導演同幕後老細係咩人而偏心某部戲。

影評人要持平地作出「高質素」嘅評論,就必需要睇好多好多嘅戲,無論啲影片係科幻、驚慄、傳記、劇情、搞笑、無厘頭、卡通等等等等。

如果一個人咁講:
「我唔多睇搞笑無厘頭呢嘅電影,好奇怪,我從事電影行業,我好少去睇戲,皆因無乜好睇,係我認識電影工作太清楚,幕前幕後,無咗神祕感。或者覺得無乜水準,不如唔好睇,無眼屎乾淨盲。」

如果真係有人咁講,我就會咁諗,究竟呢個所謂嘅專業電影人,既然唔多睇搞笑無厘頭電影,又好少去睇戲,咁佢憑咩話自己認識電影工作太清楚呢?即係好似一個唔多食嘢嘅人,佢又憑咩斷定佢自己鍾意食嘅嘢係最高質素;而佢唔食嘅嘢,佢又點知道果啲嘢係無水準呢?

或者,佢真係有去睇搞笑無厘頭電影而自己唔認睇過。

我上兩篇講提過一個例子:
「有好多人都話無幫襯過楊生嘅產品,究竟,呢個point係想表達啲乜?說穿了,只不過係想表達自己聰明眼光獨到,並不會被既儍既天真嘅包裝呃到,而自己乃係一股污泥中嘅清泉。」

呢種人,首先會同佢哋認為低品味嘅唱片劃清線先,將自身抬高,有可能佢哋連呢啲唱片都未聽過就話低品味。然後,選兩張經典嘅唱片加以奉承表揚,做出一種好專業嘅形象,然後就睬低果啲佢哋認為低品味嘅唱片為爛唱片,多聽無益。再睬低果啲聽呢啲唱片嘅人為爛人。

又係果句,既然佢話無幫襯過呢啲唱片,咁佢又憑咩話呢啲唱片爛呢?

兩張好多人都鍾意聽嘅經典唱片,又何須佢嚟燙金呢?更何況,佢又話無比較過金同鐵嘅分別。

用專業嘅包裝去寫評論,但其實視野狹窄,目中無人,不可一世。
對,博界光怪陸離,乜嘢事乜嘢人都有,入得嚟,個個都係火星人學寫地球文,我同你,都唔例外。